Biuro Karier UKW

Informacje

Aplikacja sejmowa - przygotowanie do zatrudnienia w Kancelarii Sejmu na stanowisku urzędniczym.

25.04.2025

KANCELARIA SEJMU

BIURO KADR I ROZWOJU ZAWODOWEGO

ogłasza rekrutację na

APLIKACJĘ SEJMOWĄ 2025/2026

 

Kancelaria Sejmu to urząd, który wspiera działalność Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w tworzeniu prawa. Jesteśmy odpowiedzialni za organizację pracy posłów oraz zapewnienie im odpowiednich warunków, umożliwiających procedowanie ustaw.

 

Czym jest Aplikacja sejmowa?

 

Aplikacja sejmowa otwiera absolwentom studiów wyższych II stopnia możliwość zatrudnienia  w Kancelarii Sejmu. Jej celem jest przygotowanie aplikantów do należytego wykonywania obowiązków urzędniczych. Aplikanci są zatrudnieni na czas określony i uczestniczą w szkoleniu przewidzianym programem aplikacji. Aplikacja trwa od 1.10.2025 r. do 30.09.2026 r.

 

Podstawą przyjęcia na Aplikację sejmową jest spełnienie przez kandydatów następujących warunków:

  • obywatelstwo polskie;
  • wykształcenie wyższe II stopnia (prawo, administracja, politologia, nauki polityczne, stosunki międzynarodowe, ekonomia, finanse i rachunkowość, finanse publiczne, polonistyka, historia, informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, socjologia, bezpieczeństwo). Absolwenci roku akademickiego 2024/2025 będą dopuszczeni do dalszego postępowania, jeśli w terminie do 16 czerwca 2025 r. uzupełnią nadesłaną ofertę o zaświadczenie z uczelni o przyjęciu pracy magisterskiej;
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego, na niektóre stanowiska również mile widziana znajomość innego języka obcego;
  • pogłębione zainteresowanie jednym z następujących obszarów:

- prawo konstytucyjne i proces legislacyjny,

- zagadnienia związane z Unią Europejską,

- funkcjonowanie jednostek sektora publicznego,

- finanse publiczne,

- ekonomia;

  • dyspozycyjność, gotowość pracy w godzinach trwania posiedzeń Sejmu i komisji sejmowych 

i uzyskanie pozytywnych wyników w procedurze kwalifikacyjnej.

 

Dlaczego warto aplikować?

 

  • Możliwości rozwoju i kontynuacji nauki: Oferujemy udział w Aplikacji sejmowej, szkolenia oraz mentoring, które pomogą Ci zdobyć cenne doświadczenie w administracji publicznej. Deklarujemy możliwość pracy nad ciekawymi i prestiżowymi projektami dla Sejmu i jego organów oraz Kancelarii Sejmu.
  • Innowacyjność: Angażujemy się w projekty związane z cyfryzacją administracji publicznej i nowoczesnymi technologiami.
  • Warunki pracy:

- stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę;

- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”, nagrody uznaniowe, nagrody jubileuszowe;

- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy;

- dopłata do karty Multisport;

- dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym;

- dofinansowanie do wypoczynku;

- dostęp do oferty promocyjnej na wybrane spektakle m.in. z repertuaru Teatru Narodowego. 

  • Przyjazna atmosfera: Tworzymy zespół, który ceni różnorodność i wspiera inicjatywy pracowników.

 

Etapy rekrutacji

  1. Egzamin wstępny na Aplikację sejmową
    - Test merytoryczny sprawdzający znajomość zagadnień związanych m.in. z działalnością Sejmu i jego organów, funkcjonowaniem innych organów państwa, procesem legislacyjnym oraz integracją europejską.
    - Sprawdzenie znajomości języka obcego (test pisemny i rozmowa z lektorem).
    - Wypowiedź pisemna na dany temat, sprawdzająca umiejętność wypowiadania się na piśmie przez kandydata.
  2. Rozmowy kwalifikacyjne
    - Spotkanie z dyrektorem Biura Kadr i Rozwoju Zawodowego.
    - Spotkanie z dyrektorem biura, w którym kandydat rozpocznie pracę.
  3. Skierowanie na Aplikację sejmową
    - Aplikacja sejmowa realizowana jest w trybie roku akademickiego: rozpoczyna się w październiku i trwa do końca września roku następnego.
    - Aplikacja sejmowa obejmuje przygotowanie teoretyczne w zakresie określonym w programie aplikacji. Realizowana jest w wymiarze 151 godzin dydaktycznych zajęć, prowadzonych w formie wykładów i seminariów przez teoretyków i praktyków.
    - Istotną część Aplikacji sejmowej stanowią zajęcia praktyczne, realizowane w komórkach organizacyjnych, w których kandydaci zostaną zatrudnieni.
    - Udział w Aplikacji sejmowej i pozytywna ocena końcowa warunkują dalsze zatrudnienie w Kancelarii Sejmu na stanowisku urzędniczym.

Kontakt

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą stronę internetową https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/0/2799F489EA355827C1258C5900537601?OpenDocument  lub skontaktuj się z nami bezpośrednio: wydzialszkolen@sejm.gov.pl

 

 

Jak możesz aplikować?     

Osoby zainteresowane, spełniające powyższe warunki, proszone są o dokonanie zgłoszenia przez Internet https://orka.sejm.gov.pl/rekrutacja.nsf/Person?OpenForm&BKRZ-Aplikacja_sejmowa lub o przesłanie swojej aplikacji pocztą na adres:

 

Kancelaria Sejmu

Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego

ul. Wiejska 4/6/8

00-902 Warszawa

z dopiskiem „Aplikacja sejmowa”

 

Termin nadsyłania ofert upływa 16 maja 2025 r. 

Oferty powinny zawierać:

1) list motywacyjny, CV oraz kopię dyplomu magisterskiego;

2) oświadczenie:

a) Wyrażam zgodę*) na przetwarzanie moich danych osobowych, innych niż wymagane przepisami prawa, w tym danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) - jeżeli zostały zawarte w dokumentach;

b) w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Kancelarię Sejmu oświadczenie:

Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, przetwarzała moje dane osobowe zawarte w dokumentach niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, także do przyszłych procesów rekrutacji;

c) w przypadku zatrudnienia w Kancelarii Sejmu,

Wyrażam zgodę*), aby Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie 00-902, ul. Wiejska 4/6/8, Kancelaria Sejmu przetwarzała moje dane osobowe, inne niż wymagane przepisami prawa zawarte w CV, liście motywacyjnym, a także w dokumentach potwierdzających posiadane kwalifikacje.

Jestem świadoma/y, że w każdej chwili przysługuje mi prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, na których przetwarzanie wyraziłam/em zgodę, ale cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.