Biuro Karier UKW

Oferty pracy


Nazwa firmy / instytucji
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Adres
Kcyńska 34
89-200 Szubin
Nazwa stanowiska
asystent rodziny
Liczba osób
1
Termin składania podań
28.09.2025
Branża
Inne
Charakter pracy
stała
Lokalizacja
Polska
Wymagania

Wymagania obligatoryjne:

- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna;

- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;

- wypełniany jest obowiązek alimentacyjny (jeśli dotyczy);

- niekaralność

Wymagania dodatkowe:

- prawo jazdy kat.B

Opis wykonywanych zadań

Zakres zadań asystenta rodziny obejmuje:

1)    opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym

2)    opracowanie we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3)    udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4)    wspieranie rodziny oraz jej edukowanie w zakresie:

1.    prawidłowego wychowywania i opieki nad dziećmi;

2.    organizowania czasu wolnego dzieciom;

3.    budowania prawidłowych więzi między członkami rodziny;

4.    rozwijania umiejętności wychowawczych;

5.    aktywnego uczestnictwa w życiu szkolnym dziecka, dbałość o jego edukację i rozwój;

6.    dbania o zdrowie dzieci – higienę, pielęgnację, prawidłowe odżywianie, rekreację;

7.    gospodarowania budżetem domowym – planowanie i monitorowanie wydatków;

8.    wykonywania prac na rzecz domu oraz podział na członków rodziny (sprzątanie, zmywanie, gotowanie, pracowanie itd.);

9.    pozyskiwania usług na rzecz domu i rodziny (np.: związanych z naprawą i modernizacją lokalu mieszkalnego);

10.  motywowania członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz uzupełniania wykształcenia i podjęcia pracy;

11.  udzielania wsparcia dzieciom w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12.  pomocy rodzinie w rozszerzaniu kontaktów i stymulowania podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwieniu mu tego np.: poprzez towarzyszenie i wsparcie,

13.  motywowania do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

5)    wspieranie aktywności społecznej rodziny (integracja ze środowiskiem lokalnym),

6)    podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,

7)    prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną – m.in. plany pracy, sprawozdania, notatki służbowe

8)    dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku 

 9)    monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

10) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań,

11) sporządzanie na  wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,

12) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniu na rzecz dziecka i rodziny,

13) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną,

14) współpraca z pracownikiem socjalnym w zakresie podjętej pracy z rodziną i  pomocy w rozwiązywaniu jej problemów,

15) monitorowanie i wspieranie procesu zmian, wzmacniania  i pokazania  rezultatów własnych osiągnięć, dalsze budowanie aktywnej postawy postaw rodziny.

 

Warunki zatrudnienia

umowa o pracę  - 1/2 etatu

Sposób kontaktowania
CV można składać drogą elektroniczną na adres e-mail: beata.koscianek@mgopsszubin.pl lub dostarczyć osobiście do siedziby MGOPS W Szubinie, ul. Kcyńska 34. CV należy opatrzyć klazulą RODO: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
Osoba do kontaktu
Kierownik Działu Pomocy Rodzinie i Dziecku - Beata Kościanek, tel. 797 719 623